Электронны зварот

Разгляд электронных зваротаў

(Закон Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011 №300-3 "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб»)

  1. Электронныя звароты, якія паступілі ў дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі, падлягаюць разгляду ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцяў, прадугледжаных артыкулам 25 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011 N 300-З "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб". Электронныя звароты, якія паступілі ў арганізацыі, не названыя ў частцы першай пункта 1 артыкула 25 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011 N 300-З "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб", не разглядаюцца, калі іншы парадак працы з такімі зваротамі не вызначаны кіраўніком арганізацыі (вышэйстаячай арганізацыі).
  2. Электронныя звароты павінны выкладацца на беларускай або рускай мове і ўтрымліваць адрас электроннай пошты заяўніка.
  3. Пісьмовыя звароты грамадзян (за выключэннем заўваг і (або) прапаноў, якія ўносяцца ў Кнігу заўваг і прапаноў у адпаведнасці з формай кнігі заўваг і прапаноў, устаноўленай Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь) павінны ўтрымліваць найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот; прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання); выклад сутнасці звароту.
  4. Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны ўтрымліваць найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот; поўную назву юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання; выклад сутнасці звароту; прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты. Да электронных зваротаў, падаваным прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.
  5. Дадаткова могуць прымацоўвацца дакументы аб выніках папярэдняга разгляду зваротаў і іншыя дакументы і (або) звесткі, неабходныя для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах. Дапушчальнымі фарматамі прымацоўваюцца дакументаў і (або) звестак у электронным выглядзе і іх графічных вобразаў на папяровых носьбітах (сканаў) з'яўляюцца Portable Document Format/A (PDF/A), Office Open XML (DOCX), двайны фармат з разметкай (DOC), Rich Text Format (RTF), тэкставы файл (TXT), Open Document Format (ODT), фармат архівацыі і сціску дадзеных (ZIP, RAR), Portable Network Graphics (PNG), Tagged Image File Format (TIFF), Joint Photograph Experts Group (JPEG), Joint Photograph Group (JPG).
  6. Пры невыкананні патрабаванняў, указаных у частках першай і другой пункта 2 артыкула 25 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011 N 300-З "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб", электронны зварот можа быць пакінуты без разгляду па сутнасці ў парадку, устаноўленым пунктам 4 артыкула 15 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011 N 300-З " Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб".
  7. Адкліканне электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы альбо накіравання заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім быў накіраваны электронны зварот.
  8. Калі для разгляду электроннага звароту па сутнасці неабходна ўказанне персанальных дадзеных заяўніка ці іншых асоб, за выключэннем якія змяшчаюцца ў звароце, заяўніку прапануецца звярнуцца з вусным або пісьмовым зваротам.
  9. У выпадку, калі якія паступаюць электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў маюць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты па рашэнні кіраўніка дзяржаўнага органа ці іншай дзяржаўнай арганізацыі або асобы, ўпаўнаважанага ім падпісваць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты могуць размяшчацца на афіцыйным сайце дзяржаўнага органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт без накіравання адказаў (паведамленняў) заяўнікам.