19.08.2019

Дабрачынны праект: Спортпляцоўка для дзяцей-сірот

Спортпляцоўка для дзяцей-сірот: калі спорт-не капрыз, а магчымасць стаць на ногі.

У Ваўкавыскім дзіцячым доме 56 выхаванцаў, ва ўсіх без выключэння-2-3 група здароўя. Большасць з іх мае інтэлектуальную недастатковасць, якая, акрамя адставання ў разумовым развіцці, спалучаецца з рознымі фізічнымі парушэннямі (скаліёзы, Хваробы суставаў і т. д.), у 23 з іх ёсць група інваліднасці.

Спорт для гэтых хлопчыкаў і дзяўчынак – гэта не паход у трэнажорная зала, калі з'явіўся вольны вечар, а штодзённыя заняткі і праца дзеля надзеі на здаровае будучыню.

Мы хочам стварыць месца, дзе ў любое надвор'е дзеці і падлеткі, якія выхоўваюцца ў дзіцячым доме, змогуць рэгулярна займацца спортам на свежым паветры разам. Гэта дазволіць хлопцам захаваць здароўе, выпрастаць спіну і ўстаць нармальна на ногі, дамагчыся поспеху і падняць самаацэнку, і даказаць сабе і іншым, што кожны здольны стаць лепш.

 

Калі цяжка рабіць простыя рэчы…

Згарнуць направа, не праліць на сябе кубак, ня шоргаць нагамі, завязваць чаравікі або зашпільваць гузікі-прасцей простага для звычайнага падлетка. Але дзецям з інтэлектуальнай недастатковасцю Гэта даецца нялёгка. Праблемы з прасторавай арыентацый, выразам і кантролем эмоцый, слабая памяць, парушэнне каардынацыі ... усё гэта робіць складанай жыццё дзіцяці ў грамадстве, у якім пасля 18 ён зможа разлічваць толькі на сябе.

Такім дзецям дапамагаюць з дапамогай карэкцыйных праграм, адно з вядучых месцаў у якіх займае Фізічная культура і спорт. Рэгулярныя сумесныя заняткі дапамагаюць дзецям навучыцца "адчуваць плячо", палягчаюць псіхалагічную адаптацыю, зніжаюць стрэс, павышаюць узровень самаацэнкі, паляпшаюць якасць жыцця дзяцей з інваліднасцю.

 
 

Красніцкая Вікторыя Пятроўна (педагог-псіхолаг ДУА «Ваўкавыскі дзіцячы дом»):

- Ва ўсіх без выключэння дзяцей 2-3 група здароўя – - распавядае Вікторыя Пятроўна. – Практычна ва ўсіх-скаліёзы, праблемы з суставамі, парезы (зніжэнне мышачнай сілы з абмежаваннем аб'ёму адвольных рухаў). На псіхічным узроўні дзеці з інтэлектуальнай недастатковасцю часцяком не ўмеюць кантраляваць свае эмоцыі, маюць слаба развітая лагічнае мысленне і складанасці ў пабудове прычынна-следчых сувязяў.

Спорт будзе карэктаваць негатыўныя наступствы інтэлектуальнай недастатковасці-выраўноўваць эмоцыі, паляпшаць настрой, зніжаць стрэс. Заняткі дапамогуць дзецям палепшыць фізічныя паказчыкі, выпрацаваць правільны стэрэатып паводзін, накіраваць сваю энергію не на негатыўныя эмоцыі і выпады, уласцівыя дадзеным дыягназе, а ў рэчышча аздараўлення і фізічнай актыўнасці.

Дзе займацца?

У Ваўкавыскім дзіцячым доме ёсць спартыўная зала, але няма трэнажораў, на якіх пад пастаянным кантролем трэнера хлопцы маглі б кожны дзень займацца і мець станоўчую дынаміку фізічнага і, як следства, псіхічнага стану, а яны ж вельмі да гэтага імкнуцца.

44 выхаванца з 56-гэта хлопчыкі падлеткавага ўзросту, і яны ўсім сэрцам хочуць быць здаровымі, прыгожымі і спартыўнымі. Усё, што ім трэба, гэта трэнажорная пляцоўка на свежым паветры, дзе яны змаглі б займацца ў любое надвор'е.

 

Я-Уладзік, і я жыву ў дзіцячым доме. У нас вельмі прыгожа. У нас ёсць ўтульны двор, дзе кожны знаходзіць сабе месца. Але мне б вельмі б хацелася, каб у нас была свая спартыўная пляцоўка, дзе я і мае сябры праводзілі б свой вольны час, займаліся спортам і ўмацоўвалі здароўе.

– Мяне завуць Максім. Мне 16 гадоў. У гэтым годзе я заканчваю 9 клас. Мы ў вольны ад вучобы час займаемся спортам, гуляем у футбол, валейбол. У зімовы час мы шмат часу праводзім у спартыўнай зале. Я вельмі хацеў бы, каб у мяне і маіх сяброў з'явілася магчымасць займацца на вулічных трэнажорах.

Вулічная трэнажорная пляцоўка-справа немудрагелістая, але гэтыя снарады, на якіх дзеці ў любы вольны час змогуць разам займацца і ўмацоўваць здароўе, стануць для іх рэабілітацыйнай прасторай.

Букіна Наталля Станіславаўна, загадчыца дзіцячым стацыянарным аддзяленнем УАЗ «Гродзенскі абласны клінічны цэнтр «Псіхіятрыя-наркалогія»:

Разумовая адсталасць выяўляецца не толькі ў парушэнні пазнавальнай дзейнасці, але часта і ў няспеласці эмацыйнай сферы, у спалучэнні з паводзіннымі парушэннямі.

Пасля навучальных заняткаў дзіця з гіперактыўнасцю, няўседлівасцю, імпульсіўнасцю мае патрэбу ў фізічных нагрузках.

Фізічныя практыкаванні дабратворна ўплываюць на развіццё псіхікі, павышаюць узровень агульнай фізічнай падрыхтаванасці, дапамагаюць здымаць празмернае неспакой, эмацыйнае напружанне, трывогу, развіваюць валявыя якасці. Заняткі на трэнажорах здольныя скарэктаваць і кампенсаваць фізічныя недахопы і аздаравіць дзяцей.

Аб праўдзе жыцця і будучыні…

Слабыя ў інтэлектуальным плане дзеці не могуць асвоіць праграму агульнаадукацыйнай школы і навучаюцца па іншай, палегчанай праграме. Яны не могуць праявіць сябе ў разумовай дзейнасці.  Вось чаму для іх важна знайсці іншую вобласць, у якой яны будуць паспяховыя. Гэта павысіць іх значнасць і самаацэнку, дасць магчымасць праявіць сябе.

– Мяне завуць Андрэй. Мне 15 гадоў. Я выхоўваюся ў Ваўкавыскім дзіцячым доме. Вучуся ў 9 класе. Не вельмі добра, але я стараюся. Я вельмі люблю спорт. Зімой мы катаемся на лыжах, а летам гуляем у футбол. Мне падабаецца займацца спортам. Заняткі спортам здымаюць стомленасць, і наогул спорт-гэта для сапраўдных мужчын…

Заняткі спортам дапамогуць хлопцам не толькі вырасці ў сваіх вачах і вачах навакольных, праявіць свае здольнасці, навучыцца мець зносіны на роўных з аднагодкамі, але і падрыхтуюць іх фізічна да далейшай працоўнай дзейнасці.

 
 
 

З-за інтэлектуальнай недастатковасці гэтыя дзеці не могуць паступаць на спецыяльнасці, якія патрабуюць добрага інтэлектуальнага развіцця. Частка з іх пасля заканчэння дапаможнай школы-інтэрната ідзе працаваць далей па засвоеных за час вучобы прафесіях, такім як " працоўны зялёнага будаўніцтва. Кветкавод" « " Садоўнік. Агароднік.» Хлопцы гэтак жа паступаюць у УА «ГГПТК БОН» (каледж сацыяльнага абслугоўвання насельніцтва), па такіх спецыяльнасцях як абутнік, кравец і інш. Многія потым ідуць працаваць у галіне сельскай гаспадаркі, звязаныя з пасевам і ўборкай сельскагаспадарчых культур, сыходам за рагатым быдлам.

Усе віды дзейнасці, не звязаныя з інтэлектуальнай працай, фізічна цяжкія і патрабуюць добрай фізічнай падрыхтоўкі і цягавітасці. Таму хлопцам трэба не толькі па магчымасці справіцца з праблемамі апорна-рухальнага апарата, але і фізічна сябе ўмацаваць.

Пірагова Ларыса Аляксандраўна, заг. кафедры медыцынскай рэабілітацыі ДУА «Гродзенскі дзяржаўны медыцынскі універсітэт», доктар медыцынскіх навук, прафесар, майстар спорту СССР:

Большая частка захворванняў нервовай сістэмы, траўмы і захворванні апорна-рухальнага апарата цягнуць за сабой рознай ступені рухальныя дэфекты.  Для барацьбы з імі ўжываецца кинезотерапия-метад немедикаментозной тэрапіі, які выкарыстоўвае сродкі фізічнай культуры з лячэбна-прафілактычнай мэтай.

Дзякуючы сістэматычнай мышачнай дзейнасці не толькі павялічваецца цягліцавы гарсэт, але і косткі становяцца больш трывалымі, суставы становяцца больш рухомымі, павышаецца цягавітасць і аэробная здольнасць, павялічваецца дыхальны аб'ём, паляпшаецца кровазварот.

Такім чынам, стварэнне трэнажорнай пляцоўкі на свежым паветры будзе спрыяць паляпшэнню псіхічнай дзейнасці дзіцяці, функцыі сардэчна-сасудзістай і няроўнай сістэм, павышаць імунітэт, а значыць будзе карысна для лячэння, аздараўлення і рэабілітацыі дзяцей з інтэлектуальным дэфіцытам.

"Я хачу паверыць у сябе»

Для дзяцей-сірот, ад якіх адмовіліся самыя блізкія ў свеце людзі, вельмі важна паверыць у сябе, выхоўваць сілу волі і імкненне да перамогі. А заняткі фізкультурай і споротом здольныя стварыць сітуацыю поспеху для кожнага. Бо тут не патрэбныя нейкія асаблівыя інтэлектуальныя здольнасці або бюджэт ... усё што трэба-гэта займацца, і вынік не прымусіць сябе чакаць. Гледзячы на свае поспехі, у кожнага чалавека ўзрастае вера ў сябе і самаацэнка, паляпшаецца настрой, з'яўляецца аптымізм. Бо ты сваімі вачыма бачыш, чаго дасягнуў сваёй працай. Бачаць гэта і навакольныя. А для дзіцяці, які не можа дагнаць у вучобе аднагодкаў, не можа паказаць сваю кемлівасць або інтэлект, вельмі важна ведаць, што ёсць вобласць, у якой ён таксама можа быць лепшым, можа праявіць сябе. І што нават фізічныя хваробы могуць адступіць, калі старацца і ісці да сваёй мэты.

"Цэнтр дапамогі Вера" просіць усіх неабыякавых людзей адгукнуцца і прыняць удзел у будаўніцтве вулічнай трэнажорнай пляцоўкі для дзяцей-сірот коштам 13123 руб. 33 капейкі.

Вы можаце дапамагчы, унёсшы мэтавае ахвяраванне на любы з дабрачынных рэквізітаў з указаннем прызначэння плацяжу-СпортСироты:

1. Банкаўскі дабрачынны рахунак:

Цэнтр дапамогі Вера.
 
Філіял №400-Гродзенскае абласное ўпраўленне ААТ "ААБ Беларусбанк", г. Гродна, вул.
 
У сувязі з гэтым
 
БІК (SWIFT): AKBBBY21400.
 
дабрачынны рахунак: BY83 AKB 3135 0000 0038 9400 0000.
 

2. Сістэма "Разлік" (АРІП):

Для правядзення плацяжу неабходна выбраць паслядоўна пункты:

+ Сістэма «Разлік " (АРІП)

+ Дабрачыннасць, грамадскія аб'яднанні

+ Дапамога дзецям, дарослым

> ЦЭНТР ДАПАМОГІ ВЕРА.

У адкрылася аплатнай форме трэба паказаць суму ахвяраванні, увесці прозвішча і ініцыялы і-пацвердзіць дадзены плацёж.

Вы можаце зрабіць ахвяраванне і больш простым спосабам. Для гэтага абярыце "Аплата ў АРІП па кодзе паслугі", увядзіце код аплаты-239395 і пацвердзіце правядзенне плацяжу.

3. USSD-запыт.

Для абанентаў МТС даступная паслуга USSD-запыту.

Для гэтага вам неабходна набраць * 222 * 24 #(націснуць "выклік").

У якое адкрылася акне «ахвяраваць 2 BYN разава "напісаць» 1 «выбраць»Адправіць/патэлефанаваць".

Пасля гэтага з рахунку абанентаў МТС аўтаматычна сума спішацца ў 2 беларускіх рубля.

4. SMS-ахвяраванне.

Калі Вы з'яўляецеся абанентам мабільнага аператара life:) або МТС, то Вы можаце здзейсніць ахвяраванне, адправіўшы SMS на кароткі нумар 553 наступнага зместу:

1222 прабел Спорт сіроты прабел сума

напрыклад, 1222 Спорт сіроты 1*

*у гэтым выпадку з вашага рахунку будзе спісана толькі паказаная сума.

Для абанентаў Velcom гэта паслуга недаступная.