Пашкоджанне (нястача) багажу

Парадак звароту да страхоўшчыка для вырашэння пытання аб страхавой выплаце пры гібелі (страце), нястачы або пашкоджанні багажу падчас авіяцыйнай перавозкі

Паміж ААТ «Авіякампанія Белавія» і ЗАСТ «Прамтрансінвест» (далей - авіякампанія і страхоўшчык) заключаны дагавор страхавання на падставе Правілаў №15 добравольнага страхавання грамадзянскай адказнасці ўладальнікаў паветраных судоў.

Пытанні адказнасці авіякампаніі урэгуляваны таксама Авіяцыйнымі правіламі паветраных перавозак пасажыраў, багажу, грузаў, зацверджанымі пастановай Міністэрства транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь ад 12.08.2009 №70 (у рэдакцыі пастановы Мінтранса ад 16.07.2014 №23).

У выпадку гібелі (страты), нястачы, пашкоджанні багажу неабходна да выхаду з зоны выдачы багажу аэрапорта звярнуцца да прадстаўніка авіякампаніі з адпаведнай заявай.

Абавязкова захоўвайце Акт аб няспраўнасці пры перавозцы багажу (P I R), адрыўны талон багажнай біркі, пасадачны талон, авіябілет або маршрутную квітанцыю, калі білет быў электронны.

У выпадку затрымкі або страты багажу (у Акце аб няспраўнасці пры перавозцы багажу прастаўляецца адзнака «AHL - Missing - Затрымка») авіякампанія прымае меры па яго пошуку. Зарэгістраваны багаж лічыцца згубленым, калі ён не знойдзены на працягу 21 дня з дня прыбыцця рэйса. Калі багаж не знойдзены па заканчэнні гэтага тэрміну, неабходна звярнуцца з прэтэнзіяй у авіякампанію. Далейшыя пытанні па ўрэгуляванні прэтэнзіі будуць вырашацца паміж авіякампаніяй і страхоўшчыкам. Памер шкоды пры страце зарэгістраванага багажу будзе вызначаны ў парадку, устаноўленым Авіяцыйнымі правіламі паветраных перавозак пасажыраў, багажу, грузаў (п.283).

У выпадку нястачы або пашкоджання багажу (у Акце аб няспраўнасці пры перавозцы багажу прастаўленыя адзнакі «PILFERED - Нястача змесціва» ці «DAMAGE - Пашкоджанне») неабходна ў пісьмовай форме падаць страхоўшчыку заяву аб страхавой выплаце.

Падаць заяву можна любым зручным для Вас спосабам: па пошце ці асабіста.

Па пошце. Для гэтага скачайце бланк заявы і ўласнаручна запоўніце яго ў адпаведнасці з узорам.

Заяву і прыкладзеныя да яе дакументы вышліце па пошце на адрас: 220137, г. Мінск, вул. Ляўкова 41/2, ЗАСТ «Прамтрансінвест». Калі палічыце магчымым і неабходным, сканаваныя копіі/фотаздымкі заявы і прыкладаемых да яе дакументаў могуць быць папярэдне накіраваны на адрас электроннай пошты bag@promtransinvest.by.

Да заявы аб страхавой выплаце прыкладаюцца наступныя дакументы:

  • дакументы, якія пацвярджаюць асобу (копіі двух апошніх разваротаў пашпарта: старонкі 30 - 31 і 32 - 33) і (або) паўнамоцтвы заяўніка;
  • акт аб няспраўнасці пры перавозцы багажу (Properti Irregularity Report, PIR), складзены авіякампаніяй - арыгінал;
  • пасадачны талон - арыгінал;
  • адрыўны талон багажнай біркі - арыгінал;
  • фотаздымкі, якія пацвярджаюць пашкоджанні чамадана. Фатаграфаванне праводзіцца ў адпаведнасці з Рэкамендацыямі па правядзенні фотаздымкі.

У залежнасці ад характару насталай падзеі, яе наступстваў і іншых абставінаў мы можам запытаць іншыя дакументы для разгляду страхавога выпадку.

ВАЖНА. Страхавая выплата ажыццяўляецца толькі пры наяўнасці ў страхавой арганізацыі арыгіналаў дакументаў. Таму незалежна ад адпраўкі копій/фотаздымкаў дакументаў па электроннай пошце, дакументы на папяровым носьбіце ў абавязковым парадку павінны быць адпраўлены па пошце па адрасе 220137, г. Мінск,  вул. Ляўкова 41/2, в. 34/1, ЗАСТ «Прамтрансінвест».

У гэтым выпадку памер шкоды пры пашкоджанні багажу будзе вызначаны зыходзячы з тыпу неабходнага рамонту ў адпаведнасці з Дадаткам 4 да Правіл №15 добраахвотнага страхавання грамадзянскай адказнасці ўладальнікаў паветраных судоў (гл. Табліцу).

ТАБЛІЦА памераў шкоды пры пашкоджанні чамадана, багажнай сумкі, кейса ці іншай тары, прызначанай для перавозкі багажу (далей - чамадан)

Від рамонту чамадана (з улікам кошту матэрыялу) Памер шкоды, даляраў ЗША *
1 зашыванне, пастаноўка лапкі, замена кодавага замка, лятунка, металафурнітуры 5
2 замена, іншы рамонт кола (аднаго), цупфернага замка, ручкі з мяккага матэрыялу, якая не дастаецца (тканкавай, гумавай або з іншага мяккага матэрыялу) 10
3 пайка расколіны пластыкавага чамадана 15
4 замена, іншы рамонт ручкі (якая не дастаецца) з цвёрдага матэрыялу (пластыкавай, металічнай або з іншага цвёрдага матэрыялу) 20
5 замена, іншы рамонт (тэлескапічнай) ручкі 25
6 іншыя пашкоджанні, не названыя ў пунктах 1 - 5 гэтай табліцы 10

Заўвага. Пры неабходнасці рамонту некалькіх элементаў, указаных у адным пункце, памер шкоды, названы ў Табліцы, памнажаецца на колькасць пашкоджаных частак.

* - па курсе Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь на дату складання страхоўшчыкам Акту аб страхавым выпадку.

Пасля выканання рамонту чамадана, пашкоджанага ў выніку страхавога выпадку, пацярпелая асоба мае права звярнуцца да Страхоўшчыка з заявай аб пераразліку памеру шкоды і даплаце страхавой кампенсацыі, прыклаўшы да такой заявы арыгінальныя дакументы, якія пацвярджаюць факт і аплату рамонту пашкоджанай маёмасці ў спецыялізаванай арганізацыі, факт набыцця дэталяў і матэрыялаў, выкарыстаных пры гэтым рамонце, і іх аплату. Страхоўшчык на падставе заявы пацярпелага асобы (выгаданабывальнiка) ажыццяўляе пераразлік памеру шкоды і даплату страхавой кампенсацыі, пры гэтым агульны памер страхавой кампенсацыі ў сувязі са страхавым выпадкам не можа перавышаць сапраўднага кошту пашкоджанай маёмасці на дату страхавога выпадку.

Памер шкоды пры нястачы зарэгістраванага багажу будзе вызначаны ў парадку, устаноўленым Авіяцыйнымі правіламі паветраных перавозак пасажыраў, багажу, грузаў (п.283).

Падаць заяву аб страхавой выплаце таксама можна асабіста, наведаўшы наш офіс. Пры асабістай падачы заявы нашы работнікі на месцы дадуць Вам бланк заявы, зробяць неабходныя копіі дакументаў і фотаздымкі пашкоджанай маёмасці.

Да заявы аб страхавой выплаце неабходна прыкласці наступныя дакументы:

  • дакументы, якія пацвярджаюць асобу (копіі двух апошніх разваротаў пашпарта: старонкі 30 - 31 і 32 - 33) і (або) паўнамоцтвы заяўніка;
  • акт аб няспраўнасці пры перавозцы багажу (Properti Irregularity Report, PIR), складзены авіякампаніяй - арыгінал;
  • пасадачны талон - арыгінал;
  • адрыўны талон багажнай біркі - арыгінал.

У залежнасці ад характару насталай падзеі, яе наступстваў і іншых абставінаў мы можам запытаць іншыя дакументы для разгляду страхавога выпадку.

Калі Вы асцерагаецеся, што сумы страхавой кампенсацыі, вызначанай на падставе Табліцы, будзе недастаткова для аплаты рамонту пашкоджанага чамадана, ці не хочаце скарыстацца «спрошчанай» працэдурай вызначэння памеру ўрону па іншых прычынах, Вы можаце звярнуцца з заявай аб выплаце страхавой кампенсацыі асабіста і прадставіць страхоўшчыку пашкоджаны чамадан для агляду. Пасля складання акта агляду і фатаграфавання пашкоджанай маёмасці Вы зможаце адрамантаваць яго ў спецыялізаванай арганізацыі, пасля чаго звярнуцца да Страхоўшчыка, прадставіўшы дакументы, якія пацвярджаюць факт рамонту і яго аплату. У гэтым выпадку ў адпаведнасці з п. 7.9.2 Правілаў страхавання кампенсацыі падлягаюць выдаткі на аднаўленне (рамонт) пашкоджанага маёмасці ў стан, у якім яна знаходзілася непасрэдна перад страхавым выпадкам, але не вышэй сапраўднага кошту на момант страхавога выпадку. Сапраўдны кошт маёмасці вызначаецца на падставе дакументаў аб кошту гэтай маёмасцi, прадстаўленых пацярпелымі, або шляхам ацэнкі яго рынкавага кошту. У мэтах усталявання сапраўднага кошту страчанай ці пашкоджанай маёмасці кожны з бакоў мае права патрабаваць правядзення незалежнай экспертызы. Экспертыза праводзіцца за кошт боку, які запатрабаваў яе правядзенне.

Пры ўзнікненні пытанняў Вы заўсёды можаце звязацца з намі, патэлефанаваўшы па нумары 128 на Страхавую інфалінію128.